onsdag 25. mai 2011

Gamle kasser ♥


Gamle kasser har sin sjarm syntes jeg, og er fine til så mangt. På verandaen
har jeg bla denne kassen som jeg har satt hjul på. Og har en kasse inne jeg har
gjort det samme med. Hjulene har jeg kjøpt på clas ohlson. Lille snuppa her syntes
det er stor stas med kasser på hjul, så hun ommøblerer stadig. Jeg har lyst
 på flere av denne typen, så skrik ut om du vet om noen som selger slike for en
billig penge. Det står årstall på sidene, og den jeg har her er fra 1978.


En gammel potetkasse (?) og eplekasse står på verandaen året rundt. Disse er i
litt dårligere forfatning, men gjør nytten sin alikevel. Og er noe eldre enn kassen
over her. Ikke like enkelt å få tak i slike kasser lenger, mange har sluttet og selge dem.
Og blomsterbutikkene og andre som har de har skrudd opp prisene. Det lønner seg
å kjøpe privat eller loppis om det er mulig, for det er jo mye billigere sånn.
Med unntak da selvfølgelig... Var ei dame som prøvde å selge meg to gamle kasser
for 1000 kr, er det mulig liksom !? Nei vet du hva, litt dyrt kanskje ?


Fant en blomsterbutikk i Oslo som har gamle kasser som var kjempefine, men disse
kostet 400 kr pr stk. Dette blir for dyrt, i hvert fall for meg. Kassen under her har
jeg kjøpt privat av ei dame som ryddet opp i kjelleren sin. Syntes kassen var kjempesøt jeg.
Står Lilleborg Krystal grønnsepe foran og bak, og på siden er det bilde av ei frøken fra 50
tallet kanskje... og under står det "nummer en - frisk og ren" Herlig sjarmerende, hihi...


Passer fint på verandaen med en blomster i, her med Cleamatis "Artic Queen" 
Tenkte jeg skulle flytte på den litt slik at den får klatret. Også var det disse fingrene mine
da som har en meget lys grønnfarge, så får se om jeg klarer å holde den "sunn" fremover.
De siste dagene har det blåst veldig i hovedstaden, men har forstått det sånn at
det har vært verre andre steder. Ikke bra for blomstene på verandaen har jeg merket, men
ser ut til at det faktisk har roet seg litt nå. Får håpe det fine vårværet kommer tilbake.

 



Tusen takk for koselige hilsner på bursdagen til Thea, dere er så søte !

Ønsker alle som titter innom en nydelig dag videre, håper du har det bra og koser
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ  deg der du er. Nyt de gode stundene og hverandre. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙



37 kommentarer:

  1. Grattis med vel overstått feiring av prinsessa:)
    Ikke lett og få tak i gamle kasser til en billig penge lenger.Slik er det med alt som blir poppis desverre..
    Flotte kasser du viser..
    ha en fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  2. Elsker slike kasser ♥
    Fikk mange av ei veninne som bur på en gård, heldige meg :) Så de er plassert rundt om i huset og noen ute :)

    Ha ein flott dag, og håper det dukker opp noen kasser som er rimelige, gidder liksom ikkje betale så masse for gamle trekasser nei ;)

    SvarSlett
  3. Ja, sånne gamle kasser er kjempefine - og ikke minst superpraktiske:) Bare så synd at folk vet å sette opp prisene når en ting blir populært....
    Her i Vestfold blåser det fortsatt litt, men ikke på langt nær så ille som det var et par dager. Litt ordentlig sommervær nå hadde gjort seg...

    Ønsker deg en fortsatt herlig uke!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  4. Kjempefint med gamle kassa!☺
    Eg har dessverre ingen sjøl-finn dei liksom ikkje☺

    Godt å høyre at det ikkje bere er meg som ikkje klarer frukost med ein gang eg står opp hehe☺

    Ha ein fin dag☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  5. Kjempefint! Jeg har vært på leting etter sånne kasser lenge, og ikke tvil om at mange tar seg betalt ja. Hehe, må bare le av prisene på finn.no - det er ikke jeg villig til å betale i hvertfall ;)

    Men jeg har vært heldig de siste ukene, fant tre på ett loppis til 10 kr stk, og fant enda to stilige i vedboden på hytta! Heelt gratis og veldig stilige, hehe gjett om jeg var i ekstase! :p

    SvarSlett
  6. SÅ mange fine kasser du har altså! Jeg var på en gjenbruksbutikk og de skulle ha over 100 kroner for en liten margarinkasse som ikke var særlig gammel heller... og da mister det "skatte"følelsen, så sånne nydeligheter som du har her kommer "man over" eller arver eller bare finner :) jada..... jeg understreker at det er det JEG syns da :) hihi... ha en god dag med dine vakre kasser!

    SvarSlett
  7. gamle trekasser er utrolig fine! Jeg har bare en,som jeg fant i kjelleren her, men håper på flere etterhvert;) Du er så flink til å pynte og sette sammen ting, nydelig med den kassen omgitt av lyshus og blomster!
    ha en fin dag!

    Klem fra Hannne:)

    SvarSlett
  8. Kjempefint å så dekorativt med slike gamle potetkasse o.l. Har to selv, og jeg tror ikke jeg noen gang kan få det er verdt for meg ;)

    Ha en flott dag

    Klem

    SvarSlett
  9. Sååååå fine!! ..og så kreativ du er ;o)) jeg har også nettopp kjøpt meg to kasser, men ikke så store som dine ;o))

    Ha en fortsatt super dag ;)
    STOR klem Elisabeth ;)

    SvarSlett
  10. Så innmari smart med hjul på kassene, Anette! Det tipset tar jeg med meg videre til barnerommet ;o) Her i Østfold blåser vi rett og slett bort om dagen. Det frister ikke å være ute engang, selv om sola skinner aldri så flott. Man slipper å bruke mye energi på sveisen da, for man kan uansett bare skylde på blåsten, hihi. Ha en fin dag vennen!
    Stor klem

    SvarSlett
  11. Så herlige kasser!! Jeg er på utkikk etter slike selv, men det er som du sier - de er umulige å få tak i om du ikke er villig til å betale noen hundrelapper for en overpriset fra butikkene.

    Likte veldig godt det du har gjort med dine! :)

    SvarSlett
  12. Vi selger noen fine gamle eplekasser med nyere trykk etter inspirasjon fra frøken jægers hus som vant tittelen "norges vakreste hjem" i fjor. Kanskje du liker disse. Ta en titt: http://www.hjemitiden.no/ds_product_info.php/products_id/122

    SvarSlett
  13. Så mange fine kasser, de gjør seg sånn m hjul.
    Enig at de skrur opp prisene, luringer altså.
    Fant 2 flotte margarinkasser på bruktlåven her og betalte kr.300 for begge.
    Jeg har bøker, blader & blomster i dem, foreløpig...
    Ha en fin onsdag.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  14. SÅ fine kasser! Virkelig flotte trykk på de kassene du hadde, det gjør dem ekstra fine synes jeg.

    Smart å sette hjul på dem, litt enklere å flytte på og litt "snillere" mot gulvet;-)

    Så koselig det ser ut til å være ute på altanen din, flink du til å ordne både ute og inne!

    Klemmer!

    SvarSlett
  15. So fine kassa du har. E vorte litt meir konkurranse om å få tak i de, so nokon set litt for høge prisa ja..

    Håpe formen din e på vei tilbake, og at du har fine daga :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  16. Så mye fint du har i de sjarmerende gamle kassene dine :)
    Blitt virkelig poppis disse kassene ja, så de er rene skattene om man er heldig å finne en!

    God onsdagskveld videre! KLEM

    SvarSlett
  17. Herlige kasser du har, veldig göy jeg har lik "Dronten" kasse som deg ,)) Er såå glad i den!
    Vakker inspirasjon som alltid hos deg vennen!!♥
    Psst! Skal du på Glansdagen den 25 juni?
    Önsker deg en alletiders aften, nyt tiden ,)
    Varm klem, Anki

    SvarSlett
  18. Kassene er kjempefine!! Mamman min har nettopp kjøpt 2 stykker, som kjæresten min tilfeldigvis fant på jobben :) Man kan jo bruke de til så utrolig mye :)

    Ha en fortsatt fin dag :)

    - Maria Isabel

    SvarSlett
  19. Hei Anette :)
    Så herlig og inspirerende innlegg ღ
    Kassene du har er bare kjempeflotte,
    og så fint du har stylet... Jeg har
    en slik kasse, litt stor - men til
    nå ikke vist helt hva jeg skulle
    gjøre med den... men nå vet jeg ;)
    Bilder kommer litt senere når jeg
    har fått vært på gartneriet og sola
    begynner å varme litt mer...
    Ønsker deg en kjempeflott kveld ღ
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  20. Hei vennen min ♥

    Så nydelig bilde av bursdagsbarnet under her:) Kjempevakker der hun sitter, så tankefull:)
    Håper året som 2 åring blir supert!
    Vi var å tok siste vaksine med LA idag (på en stund) og nå trodde jeg hun veide godt over 10 kg, men hun har alltid vært lita og hun lå på 9 enda. Men alt var bra:)

    Elsker kassene dine, og er sikker på at du har grønnere fingre enn meg:)
    Jeg planta en haug med urtefrø for et par uker siden, men ser ikke en spire enda:P Burde ikke de titta fram nå? eller er kanskje litt for kaldt ute..

    Nå driver vi å ordner utekjøkkent og lekehuset.. mange prosjekter og for lite tid:P

    Håper vi får til Drøbaktur utover:):)

    Kos deg ikveld ♥

    Klemmer

    SvarSlett
  21. Slike kasse får man jo bare ikke nok av;) Har sett at Kremmerhuset har fått inn noen slike nå, de bare mååå jeg ha;) De er jo ikke gamle og verdifulle, men fine alikvel;)
    Elsker Lilleborg kassen din.

    Ha en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  22. Nydeleg bilde av prinsessa di under her:) Gratulerer så mykje med overstått bursdag! Håper dagen var fin:)
    Flotte gamle kasser du har. Eg har eitpar sjølv, men dei er uten trykk slik som dine har.
    Så moro med slektstreff:) Det stemmer at Davik er på mi side av landet;) Det ligger i samme fylket, men er likevel et stk unna. Tipper 2-3 timer køyretid? Eg har faktisk aldri vore der!
    Ha ein super kveld søte deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  23. Hei vennen♥!!!
    Gratulerer med dagen på etterskudd til lille Thea♥! Tusen takk for veldig koselig hilsen inne hos meg! Jeg er nok ikke en særlig god bloggvenn for tiden, men satser på at det tar seg opp igjen!! Du, for noen flotte kasser du har! Jeg er konstant på jakt etter slike, men de er ikke lett og finne! Enten veldig dyre, eller veldig utsolgt! Må jo si at 1000 kroner var drøyt!!!

    Håper kvelden din er fin!
    ♥Klem fra Hanne

    SvarSlett
  24. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  25. Utrolig kjekt med slike kasser.
    Både praktisk og dekorativt!
    *******
    Ang. drops/kremmerhus:
    Om du har lyst på, ligger de ute på shoppen min:

    http://tinesshop.blogspot.com/2010/07/varer-jeg-kan-sende.html

    under håndlaget, et stykke ned på siden.
    ;-)

    Klem, klem

    SvarSlett
  26. TILLYKKE med Thea.
    Jeg har ikke kunne skrive på min blog. Ved ikke hvorfor, men nu virker det igen.

    Flotte kasser du viser. Jeg forstår godt, at du er glad for gamle kasser. Og så med hjul! Vi køber gerne de løse hjul i Ikea.

    Hav en dejlig aften
    Klem

    SvarSlett
  27. Elsker sånne kasser..men har funnet ut at de blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i..ihvertfall til en ok pris..
    Men både du og jeg blir nok heldige en dag og finner noen;) Ha en fin kveld:)

    Klem

    SvarSlett
  28. Flotte, gamle trekasser. Har lagt min elsk på de selv :)

    Ha en fin kveld

    C

    SvarSlett
  29. Skønne kasser - jeg elsker også kasser i alle afskygninger - kan slet ikke få fingrene fra dem vi får ind i shoppen ;o)
    Tillykke med datteren forleden - håber i havde en dejlig dag ;o))
    Stort klem Tina

    SvarSlett
  30. Så nydelige kasser og bilder anette:) Er alltid på utkikk etter slike, men finner aldri! De er så dekorative og de kan brukes til så mangt:)

    klem Tessi

    http://tessi-la-la-land.blogspot.com/

    SvarSlett
  31. De gamle trekassene er så nydelige-....og det er vi vistnok mange som er enige om, for prisene er jo blitt sky høye!!!Jeg har kun 1, men ønsker flere :D !
    Ha en fin dag Anette!!
    Klem Tove :)

    SvarSlett
  32. Juhu!, lekre kasser, jeg har en TNT kasse utenfor, opp ned med sinkbøtte med blomster på toppen.. Men nå vurderer jeg hjul og ha den som lekekasse på terrassen!!! Kasper hadde nok også elsket å kunne dytte på kassen:-) de små liker då mangt de!!
    På min lokale blomsterbutikk selger de eplekasser til 199kr. De er kjempe fine, men jeg over i håpet om å finne noen-for free og med litt ekstra sjarm! Skal på hytta i helgen og der. Et en stor marina hvor folk driver m båtpuss og folk har det med å ta med "dritten" dit og la den bli igjen når årets puss er over! I fjor fant jeg en lekker eldgammel og slitt krakk!! Håper på samme lykke i år:-) hihiih!! Klem

    SvarSlett
  33. Heeeei!
    Åååå...ja gamle kasser er nydelige! Dine var vel finere enn mine :) Den med dama på var herlig :)
    Ja det er noen griske folk der ute... 1000 kroner, haha ;)
    Det ligger nok fler nede i låven, og noen gamle rustene trau som dyra har spist av... og en gammel (veldig fin) trillebår! Gøy...vi skal rive den så må få tømt den. Gøy når det dukker opp ting man vil ha!!

    Snart helg igjen :) Du får ha en knall helg...jeg skal kanskje på loppis ;)

    Klem Anette

    SvarSlett
  34. Så fine gamle kasser,som blir brukt til noe nyttig:-)OJ...det var dyr pris som hun dama gav til deg,så det var tydelig at hun ville prøve seg med å tjene litt ekstra penger,hehe...uff mye rart!De putene du har oppi den ene kassen var fine!!!Ha en flott helg og hilse.

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  35. Åhh nydelige bilder, som vanlig!
    Har en svakhet for kasser jeg også. Vet ikke hvorfor, men de er bare utrolig sjarmerende og anvendelige. Slik du har pyntet og dekorert ble det superflott! :)
    Ja det er de som ikke eier skam når det gjelder priser, men så lenge kunden betaler holdes nivået oppe. Se på denne du:
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28745096
    Fikk nesten latterkrampe. Det verste er at den sikkert blir solgt ;-)
    Happy Sunday!

    SvarSlett
  36. Takk for den hyggelige kommentaren hos meg:)Artic Queen er nydelig!Er veldig glad i fylte hvite blomster.Tips til clematisen din,de har veldig ømfintlige røtter,kan være lurt å skjerme de litt med å plante en liten blomst forann den:)

    Ha en fortsatt fin helg:)

    -Jeanette-

    SvarSlett
  37. Fine kasser! Er også på utkikk er et par sånne, uten å måtte punge ut.. :)

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails