mandag 6. desember 2010

♥ Pussel og julestemning ♥


Da var det på høy tid med et innlegg igjen. Selv med ny pc (mac) har det ikke akkurat
blitt mer av blogging av den grunn, men det kommer. :) Er mye på timeplanen nå før jul, og
sånn er det vel for de fleste. I helgen har vi hatt juleverksted, og barna har pyntet pepperkakehuset.
Siden Madeleine var syk i helgen har vi ikke fått laget alt vi skulle, men noe ble det jo.


Vi fikk laget noen kremmerhus, og den over er en av mine varianter. Dekorert med
gavepapir jeg hadde igjen fra forrige jul. :) Når Madeleine blir frisk skal vi sy hjerter og
lage mer pynt. Og gutta har også laget litt pynt. ♥ Pepperkakehuset ble også pyntet i helgen, lille
Julian tok helt av med melisen, hihi... Pepperkakehus i kjent Hans og Grete stil. :)



Selvom ikke all julepynten er oppe hos oss enda er det alikevel julestemning i stuen. ♥
Bla denne nydelige Tilda engelen som flinke og søte Line med bloggen Har en drøm har laget,
ta en titt innom hennes herlige blogg og bli inspirert. :) Tilda dukken skal selvfølgelig
få henge etter jul også. Passer perfekt inn i interiøret her syntes jeg.



Massevis av tente lys og svibler må vi også ha i denne koselige ventetiden. ♥ Og har
hentet inn et lite tre som står og varmer seg i stuen. Har plantet treet i en stor sinkpotte,
og rundt stammen nederst har jeg lagt mose. Litt pynt måtte jo treet få, noen julehjerter, englevinger,
pepperkakeformer i sink, og litt bånd. Et "stort" og frodig tre med masse pynt kommer inn i
i stuen litt nærmere jul. Men barna syntes det er veldig kos med disse små trærne. :)



Etter at jeg kjøpte denne søte kakeformen med oppheng har jeg fått lyst til å lage
slike selv. Jeg har jo så mange kakeformer, så hvorfor ikke lage "julepynt" av noen av de.
Så tenkte jeg skulle ta meg en tur til på hobbybutikken for å kjøpe prismer og ståltråd.
Har sett noen andre i blogglandia som har gjort det samme, og det er mange måter å pynte på.




Hva er jul ? Det er ømhet for fortiden, mot for nåtiden, håp for fremtiden.
Det er en inderlig ønske om at hver kopp skal flomme
over av velsignelser rike og evig, og at hver vei skal føre til fred.

Ønsker alle som titter innom en god og fin desemberdag !
(Tusen takk for alle de gode ordene dere legger igjen, dere gjør meg så glad. :)

PS: Neste innlegg blir det bilder av kjøkkenet altså. ;)



33 kommentarer:

  1. Vakkert, så vakkert!
    Blir helt betatt av hvor fint du har det!

    SvarSlett
  2. Jeg blir målløs over alt det fine du viser frem!!:) Kjempe koser meg her inne hos deg...:=)

    Ha en nydelig dag:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  3. Så masse fint du viser frem...koselig hus:)
    ha en vakker dag
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Koselige bilder og så mange fine ting du har.
    Ønsker deg en fin ukestart.

    SvarSlett
  5. Alltid like vakre bilder♥
    Kjempekoselig pepperkakehus også, lyser av glede som barn har hatt når de har pyntet♥ sånn det skal være det!!

    Gleder meg til kjøkkenbilder,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  6. Takk for titten,herlige bilder og god julestemning her inne:)ha en fin ny uke:)Klem linda:)

    SvarSlett
  7. Åh, så nydelige bilder :) Og ikkje minst god julestemning :) Så vakkert alt var! Nydelig kremmerhus :) Flott pepperkakehus!

    Ønsker deg og dine ei kjempefin førjulstid! Godklem

    SvarSlett
  8. Jeg å bare få sagt at du står herved for en god porsjon fremkalt julestemning i meg! Du har så fiiine bilder og det ser så koselig ut hos deg! Herlig pepperkakehus -mitt ble veeldig skjevt etter "limingen", så må nok ty til enda mer glasur! Snuppa sitter og ser med meg her og lurte på om ikke vi også kunne få elg ved siden av huset vårt, hehe! Inspirasjon hos liten og stor vil jg si, hihi!
    Ha en fin kveld, juleklem fra meg!

    SvarSlett
  9. Meldte meg på Nib sin utfordring helt på tampen her, hadde egentlig ikke tenkt til det men... Er jo litt gøy å bli med da. :)

    SvarSlett
  10. vakkert, vakkert, vakkert!!
    Nydelig hus, Anettemor!
    Dette kan du!

    Klem!

    SvarSlett
  11. Hei! Følger med på den nydelige bloggen din. Flott hjem og masse inspirasjon! Ser du har clogger på den hvite stolen. Disse er veldig fine men farlige for foten hvis du bruker dem mye. Jeg har clogger fra Calou og har pådratt meg Plantar facitt, en veldig smertefull og langvarig betennelse i begge bena.Vær forsiktig!De egner seg godt til pynt. God jul!

    SvarSlett
  12. For et HERLIG pepperkakehus!!! Sånn som pepperkakehus skal være!!

    Nydelige julebilder ellers også; mange flotte tips!

    :-)

    SvarSlett
  13. Så koseleg med juleverkstad! Det hadde vi i helga også, men det var for vaksne... :-D
    Flott pepperkakehus dei hadde laga, akkurat sånn dei skal vera, fylt av masse masse goder...
    Klems

    SvarSlett
  14. Nydelig nydelig vennen:)
    Alle bildene dine er så gjennomført vakre og lyse ♥ Du tar pusten fra meg;)
    Tror dette er en finaleplass vennen, krysser fingrene:):)
    Kjempefint pepperkakehus:) Imorra har jeg planer om å lage også:) Får vel ikke så mye hjelp jeg men;)
    Ditt minitre var myye finere enn mitt! Tror jeg må få meg et nytt et som jeg setter i jord og ikke vann:)

    Nyt kvelden vennen min ♥

    Klemmer

    SvarSlett
  15. Masse fin julestemning hos deg ☺ Synes pepperkakehuset fikk akkurat passe med melis ☺ ☺
    Klem fra Fru Strøm

    SvarSlett
  16. Fantastisk nydelig gode deg!!♥
    Tilda dukken var så flott der den henger sammen med kjolen ,))
    Så flott pyntet og treet er jo bare så yndig og fint♥
    Masse lykke til Anette!!♥
    Her var det JUL ;))
    Nyt av dagene kjære deg og ha en fantastisk flott førjulstid!!
    Varme nisseklemmer til deg fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  17. God kveld Kjære deg:)
    Så fantastisk flotte bilder ♥ Du har så mye fint, og et gjennomført og vakkert hjem...
    Det lille juletreet med herlig pynt var nydelig ♥
    Tilda-mor passet kjempefint på knaggen der ja...:))
    Så koselig med juleverksted, det har jeg og Kine hatt endel av og, og det har blitt mye fint!

    Håper Madeleine blir fort frisk! Ikke mere sykdom nå!

    Skjønner du har nok og gjøre, vi har to barn bare og hele desember er fullbooket av juleavslutninger, bursdagsinvitasjoner, julebord osv... tror snart ikke vi har en ledig dato jeg gitt:)) MEn er veldig koselig da:)

    Ha en herlig natt vennen!
    Jeg gleder meg til kjøkkenbilder:)

    Klem Line

    SvarSlett
  18. HEI I NATTEN ANETTE ! :) Du har så koseleg blogg ...blir helt bergtatt her jeg sitter ....du har jo så masse gode ideer ...skjønner ikke hvordan du får det til jeg ...fem barn ...krever helt sikkert sitt også ...lika så godt pepperkakehuset med elgen som hadde fått seg en plass der ...Ønsker deg og dine en kjempefin dag i morgen ....og jeg gleder meg alt til neste innlegg fra deg ...det er min høydar ...når du har vært innom . SOve godt ...natti fra meg ! :))

    SvarSlett
  19. Hei skjønneste!
    Du viser jo bare de nyydeligste bilder da!
    Kjempefint kremmerhus, og så lekkert pepperkakehus!!
    Sjarmerende med masse hvit melis ☺ hehe

    Og mini treet deres var kjempefint! Har planer om å hente meg inn et slikt jeg også, bare ikke fått somlet meg til det enda. I dag kanskje? ☺
    Tildaen var nyydelig! Kjenner jeg fikk en på ønskelista mi nå jeg også!

    Håper Madeleine blir fort frisk igjen. Kjedelig med sykdom altså!
    Og gratulerer så masse med ny mac!!!
    Ha en flott tirsdag
    Godklem JM♥

    SvarSlett
  20. Heeei!
    Så fine bilder du viser... Likte godt både juletre, Tildaen og pepperkakehuset...og kakeformen.. og ....og... :)

    Kos deg i førjulstiden Anette :)

    Stooor klem :)

    SvarSlett
  21. Vakkert <3 !
    nydelig du har det hos deg! blir helt betatt:)
    ønsker deg en fin kveld!
    klem

    SvarSlett
  22. Nydelige bilder vennen!
    Her sliter jeg med lyset... eller skal vi si mangelen på lys, så det er rett og slett vanskelig å ta bilder!
    Det var et veldig fint pepperkakehus!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  23. God kveld, Anette!
    Jeg blir målløs, sååå vakkert som du har det.. messe lekkert og hvile øynene på :)

    Koselig med de små grantrærne.. kommer noen inn her også snart! :)

    Gode desemberklemmer sendes til deg! :)

    SvarSlett
  24. Så mange flotte bilder! Herleg bidrag til NIB, bra at du meldte det på:)
    Flott kremmerhus, pepperkakehus og det lille treet var superfint! Har planer om eit slikt eg og:) I morgon er det jobbefri og julebakst, gleder meg!
    Håper alle er friske hos deg no:)
    Stor klem:)

    SvarSlett
  25. Hei på deg ♥
    Takk for koselig hilsen:) mange fine bilder du viser oss:) og du har heeelt rett, zink er kjempefint mot alt det lyse/hvite, det skaper en flott kontrast!!
    Mange lekre detaljer i heimen din, og kremmerhuset og pepperkakehuset skaper virkelig julestemning:)
    Ønsker deg en flotters kveld ♥
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  26. Hei Anette!!
    Godt å høre fra deg igjen! KLart det er mange andre ting å bruke tiden på nå i desember enn å sitte ved pc'n og takk og lov for det!!
    Nydelige bilder, treet er skikkelig koselig!!
    klem og kos dere videre♥

    SvarSlett
  27. Herlig julepynt!!

    Har virkelig fått sansen for disse små juletrea ;)) Nydelig <3

    Tror jeg snart selv kan erklære bloggpause.. Lite tid og motivasjon til overs for tiden. Men det kommer seg nok ;))

    Må ha en fin dag :))
    Klem

    SvarSlett
  28. hei Anette!
    Du tar så nydelige bilder at jeg mister nesten litt pusten her;)
    Vakre kremmerhus..hvor i all verden har du kjøpt gavepapiret? jeg synes det er så vanskelig å få tak i litt enkelt gavepapir med hvit bakgrunn uten altfor mange nisser og stjerner på..hadde sett for meg hvit papir med rød tråd i år;)

    Gleder meg til å se kjøkkenet ditt..
    Takk for koselig kommentar;)
    klemmer Annveig

    SvarSlett
  29. Hei du!

    Så nydelige kremmerhus dere har laget!
    Og pepperkakehuset ser mmmmmdeilig ut!
    Jeg har laget julepynt av sandkakeformer som jeg skal blogge i morgen, jeg banket rett og slett hull med en tykk spiker. Det funker!
    Klem jeanette

    SvarSlett
  30. Hei!
    Gratulerer med navndag Anette :)

    Klem Anette ;)

    SvarSlett
  31. Så koselig med juleverksted. Jeg blir så misunnelig på alle som har pepperkakehus, hihi. Her er det rett og slett ikke plass, og jeg er redd Selma og Soodus hadde gått løs på det til slutt. Kanskje en annen gang :-)
    Her er formen endelig på vei opp, og det er så deilig å ha gjort noe annet enn å ligge på sofaen en hel dag :-)
    Gleder meg til å se kjøkkenet :-)
    Stor klem

    SvarSlett
  32. Hei Anette:) Lenge siden jeg har vært inne i bloggverden nå. Var godt å komme tilbake og finne ny inspirasjon samtidig som jeg får lagt ut litt selv også! Juleverksted er kjempekoselig. Noe man gjør sammen som familie. Jeg hadde onkelbarna mine på besøk her om dagen og vi pakket inn julegaver og bakte pepperkaker. Det var kjempekoselig! Ser du har pepperkakehus! Det har jeg faktisk ikke tenkt på i år, så det tar vi til neste år! Håper lisspia blir bra snart!!! Må du kose deg masse med familien i førjulstiden!! Klem fra Petter:)

    SvarSlett
  33. ÅHHH...
    Så koselig julestemning hos deg!!!
    I likE!
    Det lille treet er helt nydelig, sånn fikk jeg også lyst på .. Kanskje Karo og jeg må en liten tur i skogen imrogen! hmm* hehe..
    Håper du ahr en fin lørdag. KLem

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails