lørdag 8. mai 2010

Litografi ♥


Dette er et litografi av et bilde kunstneren Eser Afacan har tegnet som jeg
 kjøpte på auksjon for noen år siden. Henger i gangen hos oss, og er det første vi
møter når vi kommer inn ytterdøren. Liker dette bildet veldig godt,
men er ikke lenger så veldig begeistret for rammen. Har lyst til
  å bytte den ut, eller evt gjøre noe med denne
(Håper ikke jeg støter noen med å vise dette bildet på bloggen)



I dag dro vi tidlig ut for å dra på loppemarked og deretter gikk turen videre til
bruktmarked på Ekebergsletta. På loppemarkedet, på auksjon der fikk
vi kjøpt en antik barnestol/høystol. Denne stolen er helt unik, og
har nydelige detaljer. Tenkte vi skulle få en vurdering av den
for å evt finne ut hvor den kommer fra, alder osv...
Bruktmarkedet var veldig stort med masse herlige
 skatter av alle slag. To gamle melkespann
 ble med meg hjem, men skulle gjerne
hatt med meg mye mer.
(Kommer bilder av barnestolen og melkespann med blomster litt senere)


Våkn opp med et smil og jag etter livet ...
Lev det, nyt det, smak det, lukt det, føl det.

Ønsker alle mine kjære blogg venner en nydelig kveld videre ! :)
Og jeg vil ønske alle mine nye følgere hjertelig velkommen


22 kommentarer:

  1. God kveld du vakre kvinne♥
    Det bildet var veldig fint!Eg synest ramma er kjmepe fin eg da...
    Kor spennande du har hatt det i dag da!
    Gledar meg masse til å sjå stolen;)
    God kveld til deg og♥
    Håper du får ein solrik og gledelig søndag:)
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  2. Fint bilde, jeg likte rammen også jeg.
    Gleder meg til å se resten.
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  3. Syns ramma var fin som den var eg..bildet var nydeleg!:)
    Høyres ut som om du har gjort nokre kupp!:) Gleder meg til bilder!:)
    Ha ei nydeleg helg vidare:)
    Klem:)

    SvarSlett
  4. syns bildet passet perfekt i den rammen : ) Nydelig bilde!!
    Ha en fin helg videre!
    Klem Tove

    SvarSlett
  5. Åh, så gøy! Gleder meg til bilder <3

    SvarSlett
  6. jeg gleder meg masse til å se hva du har funnet-hørtes spennende ut :-)

    Ha en nydelig kveld!

    Klem ♥

    SvarSlett
  7. Nyyydelig bilde og jeg likte også rammen kjemegodt, passet suert til bildet!

    Kos å gjøre funn å bruktmarked.

    Gleder meg til å se etterhvert!

    Ha en nydelig kveld du også!


    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. ...skal nok mer til for å støte meg.....:-)
    Synes både ramme og bilde er flott jeg,Anette!! Den rammen må du iallefall bruke til noe annet om du bytter den ut,den er jo rå fin!! Blir sikkert fint med en mørk,kanskje sort ramme til det bildet også!!
    Nattaklem

    SvarSlett
  9. Kjempeflott bilde! Og jeg er enig med de andre jentene her, rammen er jo kjempefin! Passer veldig godt til bildet :)
    Men, det er du som skal leve med det - lykke til med å finne ut hva du skal gjøre med det!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Hei vennen! ♥

    Jeg synes det var fint!

    Tusen takk for tips om søndagsyssler i Oslo! Det blir nok marked i Birkelunden. Passer veldig bra siden jeg overnatter på Grunerløkka!

    Jeg overlevde stafetten (såvidt)... men med luftveisinfeksjon var det ikke noe gøy! Ble ikke noen tur ut på byen etterpå for å si det sånn! Men det er jeg kjempeglad for i morgen når jeg kan gå på marked uten hodepine!!!

    Ha ei fortsatt fin helg!

    ♥klem fra Hanne

    SvarSlett
  11. Hei.
    Likte rammen din godt jeg :) Bildet er også fint.

    Så gøy at dere fant noe spennende! Jeg har også vært på loppis i dag, men fant bare noe småtteri...

    Så flinke barn du har som blir så fornøyd med frukt. Og istedet for godteri! Går ikke hos mine dessverre, selv om vi har prøvd :)

    Klem Anita

    SvarSlett
  12. hei på en søndag.
    nydelig bilde,
    ønsker deg en hyggelig dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Så fint det bildet var! SYns rammen var rålekker jeg, men det er vel noe annet når man har sett den flere ganger om dagen i lang tid. Man kan jo gå lei! ;)

    Gleder meg til bilde av barnestolen!
    Skulle egentlgi på Ekeberg jeg også, men måtte droppe det til fordel for loppis på Hamar, som er nærmere, og rydding i gamlehuset i helga....

    Ha en finfin dag! :)
    Klem Monica

    SvarSlett
  14. Eg synst ramma var fin sånn,men ein blir jo alltid lei ting;)
    Du er so heldig som finne so mange finne skattar på loppemarked.eg er alltid for seint ute slik at dei finaste tinga har gått.
    Gledar meg til å sjå bilde.Ha ein fantastisk søndag.:)

    Klem Stine-Iren

    SvarSlett
  15. kjempestilig bilde og jeg likte rammen kjempegodt synes den passet kjempegodt med bildet. skulle ønske jeg hadde hatt tid til å gå på loppis men jeg skal ha barneselskap/grillfest idag og har holdt på med forberedelse til det. han en fortsatt flott søndag

    SvarSlett
  16. hej
    tycker att tavlan är jätte vacker och tror inte nån blir stött av att du visar en vacker kvinna =) ramen är snygg som den är tycker jag..
    ha en skön söndag
    kram pia

    SvarSlett
  17. Nydelig bilde synes jeg, rammen er også nydelig♥
    Ja, jeg skjønner hva du mener, selv synes jeg rammen var nydelig til bildet .)
    Gleder meg til å se det du har funnet av skatter!♥
    Jo takk, fingeren er grei nå, bare hoven og betent så jeg har fått penicillin som jeg skal ta 4 gr. om dagen.. må jo le litt "for ei flis liksom", 1 cm lang.. utroolig! :) Det går likar no ja :)*ler*..
    Ønsker deg en flott søndag kjære venn!♥
    Go`klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  18. Høres ut som dere hadde en flott dag i går:) Bildet og rammen synes jeg var flott som det er, men blir sikkert fint i en sølvramme eller noe sånt også. Alltid gøy med litt forandring!

    Ønsker deg en flott søndag!
    Klem fra Thea

    SvarSlett
  19. Syns bildet og rammen var kjempefin jeg vennen:)

    Tror jeg må ta en tur til Oslo og være med deg på loppis jeg ♥ For her er det ikke noen funn å finne...
    Håper du har kosa deg med dine kjære små og store i helga vennen ♥ Kom nettopp hjem fra babysvømming vi...skal bare slappe av idag..sliten fra fredag ennå:P Ho mor begynner å bli gammel;P
    Tenker så mye om dagen...ringte Innovasjon Norge, men det er visst veldig vanskelig å få støtte til klær. Det er så mange som prøver seg innen det...Er så lei av å møte så mange negative mennesker!

    Men jeg skal maile deg snart vennen, også kan vi vel ringes en dag:)

    Stoor go klem til deg ♥

    SvarSlett
  20. Er enig med alle over her jeg, synes rammen var flott og passet veldig godt til bildet! Men det er jo av og til slik at man ser seg litt lei på ting og ønsker fornyelse;-)

    Høres ut som om du har hatt en flott helg, her er loppesesongen over og ingen bruktmarked i sikte. Kjedelig! Men det blir litt surfing på finn da, må jo ha en slags erstatning;-)

    Ha en fin søndagskveld videre!

    SvarSlett
  21. Eg er enig med fleire ovanfor her i at ramma er kjempefin slik den er. Men verkelegheita kan jo vera anleis enn på bilder... Du finn nok ut av det:-) Ha ein fin kveld<3

    SvarSlett
  22. Å så spennende med stor bruktmarked.. Spent på å se stolen du har fått slått kloen i!

    Vi har storkost oss.. Snuppa ble frisk som en fisk, holdt ut som bare det både i bilen og på farta.. Dielig med en "frihelg" ...

    Ha en super uke.. Klemmer

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails